Van Tafraoute naar Foum Zguid

16 maart 2013 - Marrakesh, Marokko

Hier zijn we weer.

We genieten hier van een dagje rust en hebben even tijd voor een verhaaltje.

Na een drietal dagen rust en rondkijken in Tafraoute en zijn ruwe omgeving, kloven en oasevalleien met dadelpalmen, zijn we oostwaarts gefietst. Door en ten zuiden van de Anti-Atlas. Vooral de rit van Igherm naar Tata was bijzonder mooi. De Anti-Atlas is een ruw droog berglandschap met weinig begroeiing. De oases zijn dan weer groene longen. De streek is zeer dun bevolkt. Enkel de oases zijn bewoond, tussenin is er bijna niets. Vooral de streek van Tata, op de zuidrand van de Anti-Atlas en de Sahara is zo goed als leeg. Als er geen toerisme is zijn de dorpjes arm en verwaarloosd. De natuur tussenin is meestal prachtig.

Waarvan de mensen hier leven hebben we ons reeds dikwijls afgevraagd. We veronderstellen van geiten, schapen, dadels en plaatselijke handel. In de oases worden wel groenten geweekt. Door de Anti-Atlas fietsen is wel zwaar; het gaat steeds bergop en bergaf, met soms vrij lange klimmen en de wind is soms mee, maar soms ook tegen. De bergtoppen reiken tot ca 2500 m.

Voor de rest gaat met ons alles goed. Morgen vertrekken we richtig van de Dra-vallei, dit is een erg toeristische streek.

Tot we nog eens tijd hebben.

1. Eddy Van Duppen:
    16 maart 2013
    >Goed om jullie nog eens te horen. Het zal weer een fantastische ervaring worden, nog veel reisgenot !!!
  2. Anny Jozef:
    Hallo Gilbert Agnes
    Wij reizen met u mee,prachtig
    anny jozef
  3. Herman:
    16 maart 2013
    دارلينج، هناك في المغرب الأقصى وجميلة.
    تحيات هيرمان ويزيت
    Voor alle zekerheid , hieronder de vertaling want jullie zien nog ni zo lang daar hé. :-)
    "Het ga jullie goed , daar in het verre en mooie Marokko".
    Groetjes,
    Herman en Lisette
  4. Myriam:
    17 maart 2013
    hallo Gilbert en Agnes
    mooie fotos en zo te zien een hele mooie streek,
    geniet ervan en tot wederhoren:-)
    Louis en Myriam
  5. Renild:
    18 maart 2013
    Dag Gilbert en Agnes
    Het zijn prachtige foto's en zo te zien genieten jullie van deze trektocht. En zo te zien hebben jullie goei fietsweer, maar bij ons schijnt nu ook het zonneke en daar geniet nu iedereen van.
    Het mag wel na onze lente winter die we gehad hebben.
    Agnes we hebben een kleindochtertje gekregen en noemt MAUD dochtertje van ons Anne.
    Geniet nog van jullie reis
    Groetjes Renild
  6. Griet (en Guido):
    18 maart 2013
    Dag Agnes en Gilbert,
    jullie verhalen en foto's doen ons ook zin krijgen om weer op fietsvakantie te gaan (maar niet zo ver van huis).
    Maak er nog een hele mooie reis van en dan komen we achteraf zeker eens langs!
    Veel groetjes, Griet (en Guido)
    Ps: bedankt voor jullie mooie kaartje!
  7. Guy en may:
    19 maart 2013
    hoi Agnes en Gilbert,zo te zien is het daar prachtig op jullie fietsvacantie met heel mooie beklimmingen! Hier in de kempen is het spijtig genoeg nog altijd winterweer en tussen de regenbuien proberen we een beetje te trainen,het ga jullie goed daar in het warme Marocco, groetjes May en Guy.
  8. Joke:
    20 maart 2013
    Hallo,
    net jullie laatste foto's eens bekeken... mooi, Marokko is toch wel een onbekend land voor ons maar het ziet er prachtig uit. Mooi beschut plaatsje gevonden om te kamperen, zie ik. Geniet er verder nog van, tot hoors,
    Groetjes uit Geluwe,
    Joke &co
  9. Els Meeus:
    31 maart 2013
    Dag AGNES EN Gilbert.

Nog veel fietsplezier,ikben ook een beetje op reis wanneer ik de mooie foto's bekijk. Nog een Zalig Pasen.

Els.