Van Demnate naar Gierle

14 mei 2013 - Marrakesh, Marokko

Hello,

We zijn ondertussen heelhuids terug in Gierle beland.

In de buurt van Demnate zijn we een in Imi n'Ifri een natuurlijke brug gaan bekijken. Een mooie gril van de natuur gelegen in een mooie omkadering.

Daarna zijn we definitief richting Marrakech gefietst. Eerst door een brede vallei met grote graanvelden. We waanden ons even in Waals Brabant, alleen daar liggen geen beneeuwde bergtoppen van de Hoge Atlas op de achtergrond. Men was reeds volop met de oogst begonnen. Grote velden worden hier nog met de sikkel en veel mankracht gemaaid, enkele keren hebben we kleine maaimachintjes gezien.

Vervolgens hebben we een grote lus rond Marrakech gemaakt om langs het westen de stad binnen te rijden. Daar ligt nl. een grote camping met alles op en aan waar we een viertal dagen luie vakantie hebben genomen.

In een riad in de Medina van Marrakech hebben we ons Marrokaans avontuur afgesloten. Er zijn enkele prachtige zaken te bezichtigen, maar Marrakech is o.i. te toeristische geworden. Dezelfde gevoel hadden we 2 jaar terug ook in Bangkok, misschien ook een stukje verzadiging.

De terugreis liep bijna fout. Op 1 mei gaat in Marocco het zomeruur in, wat we niet wisten en hadden we ons overslapen. Gelukkig hadden we een ruime planning gemaakt en waren we nog tijdig op de luchthaven.

Ik tracht nog een afsluitend verhaal te maken met een samenvatting van onze ervaringen.

Tot kijks, Agnes en Gilbert

1. Herman:
    24 mei 2013
    hey, Agnes en Gilbert,
    Dat moet een hele ervaring geweest zijn, zeg ! Welkom thuis in België.
    Herman en Lisette
    Brasschaat
    PS: hebben jullie het daar een beetje deftig achtergelaten (stof afgedaan en zo) want in september is het onze beurt, maar dan met de motor :-)